onsdag 28. november 2012

Nye utfordringer.

Det har vært lite blogging i det siste. Jeg har egentlig ingen unnskyldning for hvorfor. Det kan være at jeg ikke har laget noen egne oppskrifter i det siste, eller at hver gang jeg setter meg ved pc'n så skal jeg bare "sjekke ditt og datt" først. Eller jeg istedet bruker datatiden på å redigere bilder jeg har tatt og før jeg vet ordet av det blir jeg dratt tilbake til virkeligheten som småbarnsmor. Det kan også være fordi jeg ikke har hatt noe å skrive om. Men det stemmer kanskje ikke helt.
Jeg kunne nemlig skrevet om at jeg har begynt å løpe. Jeg kunne skrevet om de bøkene jeg leser for tiden. Kanskje jeg kunne skryte av de fine smykkene jeg nylig fikk. Og jeg kunne blogget om svensketuren jeg hadde med Anne fra Matutenalt.net.

Ja, jeg har altså begynt å løpe. Helt sant! De som kjenner meg får gjerne haka ned i gulvet nå, for de vet hvor lite glad i løping jeg har vært. Løping er noe min far og bror drev med. Jeg var bare med på lasset uten å egentlig ville være der. Se på folk løpe.. Wuhu! Kjempegøy. I think not!
Men alas. Jeg har prøvd selv. Opptil flere ganger. Løping var bare ikke noe for meg.
Helt til jeg ble veganer that is.
Jeg startet å løpe i slutten av august og denne gangen gikk det. Energien var der, lysten var der og motivasjonen var der. To og en halv måned senere løp jeg 11.6 km. Og lengre skal det bli. På veien fant jeg riktignok ut at jeg har en stor overpronasjon i anklene, en fot er kortere enn den andre og tre ryggvirvler og en hofte som liker å låse seg. Kiropraktoren min er nok kjempeglad!

Pga min nye interesse for løping begynte jeg å lese boken Finding Ultra av Rich Rolls. Denne boken var en veldig fin inspirasjon, men også en veldig fin historie om en mann som etter et vått liv som alkoholiker, en dag våkner opp og ser hvilken vei han er på. Han ender opp på en plantebasert diett og bestemmer seg for å fullføre en enorm fysisk utfordring. Anbefales.

Apropos bøker. Hva annet leser jeg for tiden? Jeg pleier vanligvis bare konsentrere meg om en bok av gangen, men akkurat nå har jeg tre bøker jeg ønsker å lese. Den ene boken er Left in the Dark som foreløpig ligger i sekken min og venter på å bli lest. Den andre er Living Among Meat Eaters, som kom i posten idag. Tredje bok er Disease-proof Your Child av Dr. Fuhrman som jeg kjøpte som lydbok via iTunes. Denne skal jeg høre på når jeg løper.
Nok deilig kunnskap å ta tak i her.

En kamerat av meg ga meg en utfordring denne uken:
Lag en fusjonsrett mellom Japan og Etiopia.
Yikes. Dette blir ikke lett. Men jeg har noen småideer og retten må være klar innen søndag. Da kommer det en post om mitt kreative mesterverk. Kremt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar