tirsdag 4. desember 2012

Fusjonsutfordringen

Ja, jeg fikk altså en utfordring om å lage en rett inspirert av Japan og Etiopia. Jeg kan ikke si det var en lett utfordring.

Etter litt knakende tenking kom jeg frem til at jeg skulle lage etiopiske surdeigspannekaker kalt Injera. Sammen med dette en soya wot, altså soya gryte og japanske risboller.


Pannekakerøren ble satt i kjelleren i tre dager og jeg satte i gang med å lage fult kaos på kjøkkenet. Jeg vil ikke si det gikk så veldig bra. Pannekakene smakte ikke surt slik de påsto de skulle gjøre. Soya woten ble god, men først etter at jeg tilsatte litt mild curry i den. Risbollene derimot, smakte kjempegodt! Men konsistensen ble ikke helt bra, så det ble riskaker istedet. Jeg må nesten prøve å lage de igjen og jobbe med å perfektere oppskriften.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar