mandag 31. desember 2012

Hempjakke

Jeg er en jakkoman. Jeg forelsker meg så lett i jakker. Veganismen har spart meg noen tusen det siste året fordi flere utrolig fine jakker har hatt noen prosent ull i seg.
Og det vil jeg ikke ha.

Til tross for mange jakker, fryser jeg hver vinter.
I fjor kjøpte jeg meg faktisk en ullkåpe. Kjempefin, men ikke varm nok. Jeg er en skikkelig frysepinn. Derfor fikk jeg en fin unnskyldning til å kjøpe en ny jakke. En jakke hvor ingen dyr har blitt utnyttet. En jakke som holder meg varm.


Fra produsentens side
Jeg falt for denne jakken i bomull og hamp blanding fra Hoodlamb.com.
Det er uten tvil den varmeste jakken jeg noensinne har brukt. Den er utprøvd i -15 grader, og den holder virkelig mål.

Pelsen på innsiden er myk og er laget av hamp og resirkulert plast.
Den er mye "tyngre" enn det ser ut på bildene, og jakken er dry clean only dessverre.
Men endelig har jeg muligheten til å gå ut, uten å måtte fryse.

Jakken kan kjøpes fra Hoodlamb.com eller Zalando om du foretrekker norskt.


Den finnes også i en lang versjon og de har også jakker til menn og barn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar