søndag 30. desember 2012

Vegetarisk julemesse

16. desember arrangerte Norsk Vegetarforening julemesse på Sagene i Oslo. Jeg var der selvfølgelig og storkoste meg. Det er deilig å være sammen med likesinnede i julen og det var så mye gøy å få kjøpt.







På messen fikk vi spist mat, hørt på foredrag og kjøpt alt fra godteri til sko. 

Fangsten min. Pølser, skinke, ost, sjokolade, gyros, bøker, t-skjorter, godteri, vegburger, algeolje, vitamin D spray, næringsgjær.



Noe av det mest intressante jeg kjøpte var nok osten fra Vegourmet som Veganlife solgte. Puppillene mine ble nok kraftig utvidet i det jeg satte tenna mine i en skive med Jeezini osten. Den smakte SOM NORVEGIA! Om enn en litt mildere versjon. Jeg har ikke funnet noen veganske oster jeg har likt tidligere og har lært meg å leve uten, allikevel var dette litt av et funn. Jeg spiste 5 skiver på rappen,  resten sparte jeg til guttungens matpakke. Nå trygles det fra alle osteglade veganere at Veganlife kan sende disse til oss på eget ansvar. Osten er nemlig kjølevare og kan bli ødelagt om posten bruker for lang tid. 


Jeezini skivet ost til venstre. Vegetarisk salami til høyre (smaker som fårepølse)










2 kommentarer:

  1. Så mye godt du hadde kjøpt! :) Har hørt MYE om den osten. Synd den ikke fåes i Norge ennå.

    SvarSlett
  2. Ikke sant. Når og om den blir tilgjengelig kommer den til å bli et fast innslag i kjøleskapet.

    SvarSlett