fredag 8. juni 2012

Rier, modning og pizza

Onsdag kveld fikk jeg rier. Av typen modningsrier. Ikke kjempekraftige, men likefult rier. De varte i 38 sekunder hver og kom hvert annet minutt. Slik holdt det på 10-15 ganger før de ga seg.

Idag var jeg kontroll på sykehuset og fikk sjekket om riene hadde noen effekt selv om de ga seg, og det hadde de. Livmorhalsen var forkortet og myk. Babyen ligger så langt ned den kommer og får jeg flere rier, kan jeg nok regne med de får ting til å skje.

Med en styrtfødsel bak meg, vurderer jeg derfor å flytte inn til foreldrene mine etter helgen. Når man får rier man ikke vet vil stoppe opp eller sette i gang en fødsel, er det greiere å bo 5 minutter unna fødestuen enn 45 minutter. Jordmor fortalte at i tilfeller som med meg, hendte det at de lot folk bo på pasienthotellet også. Men da tror jeg at jeg foretrekker mor og far.

Jeg var egentlig på kontroll for vektestimering. Babyen ligger under gjennomsnittet på størrelsen, ble regnet til å være ca 2500 gram nå i uke 36+1. Føder jeg ikke innen 2-3 uker vil de vurdere å sette i gang fødselen for å la barnet vokse seg større på utsiden. Så jeg kan ihvertfall regne med junibarn. Jeg håper jeg føder i såpass god tid at jeg kan få vært med på vegetarfestivalen.

Denne gangen er ihvertfall fødebagen pakket. Da jeg fødte sønnen min i uke 36+3 kom det litt brått på og alt jeg hadde i kofferten var hentesettet og noen ammeinnlegg. Men ingen bh..

Fødebagen med sperrelag av flis på toppen. Er de ikke søte?


Hva har jeg pakket i bagen?


  • ipad/iphone lader
  • et par truser og sokker
  • en ammetopp
  • amme-bh
  • Et gavesett med vegansk hudpleie
  • Vegansk sjampo og balsam
  • Bæresjal
  • Bind
  • Noen klær til babyen
  • Briller og linseveske
  • Øretelefoner
  • ipad
  • Ammeinnlegg
  • Sperrelag til brettebleier
I tillegg må jeg få med meg toalettartikler, noe vegansk smør og pålegg (så jeg slipper å leve på kun brød med syltetøy) og kanskje jeg tar med hårføneren. Litt for freshetens skyld, men mest for tørking av underlivet etter fødsel. Trengte ikke det sist, men man vet jo aldri. 


Stor appetitt

Har hatt en helt syk appetitt den siste måneden. Frokost og lunsj er gjerne som de pleier, men til middag blir det gjerne både to og tre porsjoner. For deretter å nærmest spise en ny middag til kvelds. Jeg har aldri spist så mye mat noen gang. 
I går lagde jeg meg pizza til kvelds. 
Bunnen er fra Ica/Rimi og overrasskende god. Hadde litt begrenset med grønnsaker, så pizzaen ble toppet med paprika, vegansk pølse, løk, soltørket tomat og litt vegansk ost. Jeg liker egentlig ikke vegansk ost, men noen ganger må jeg jo prøve allikevel. Og pizzaen ble knall god. Så jeg lagde meg en til...







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar