lørdag 2. februar 2013

Dag 3 Berlin


Definitivt syk gutt og shopping






Storebror snakket i søvne i natt. "Pappa. Vann. Pappa.. Drikke". Så jeg kom bort med et glass vann til han i den tro han var våken, men han sov visst. Kjente på pannen og han var glovarm. Det ble tydelig at vi måtte ta en rolig dag. Gubben dro på butikken og kjøpte litt brød, frukt og drikke, så vi kunne ta frokosten på rommet. Storebror spiste lite, bare lå og sov. Vi fant ut at vi fikk dra ut hver for oss idag. Jeg dro til Alexander platz og shoppet. Jeg fikk med meg noe klær, men ble skuffet over å ikke finne en kjole jeg likte. Dro innom Deichman, en skobutikk, etter råd fra Hverdagsveganeren. Det må ha vært dagens lyspunkt. Jeg har lenge sett etter noen brune boots, og her fant jeg to par som passet perfekt. Den ene hadde litt hæl, mens de andre var flate. Jeg klarte ikke bestemme meg, så jeg kjøpte begge to. Tilsammen kostet de bare €75. Jeg kjøpte også to vesker.




Wow! Megadrue.
Vel tilbake på hotellet skjønte jeg at mat ville bli vanskelig idag. Jeg hadde håpet å få dratt til en vietnamesisk restaurant i nærheten, men den stengte ikke bare alt for tidlig, storebror var fremdeles dårlig. Mens gubben dro ut for å finne en modelljernbanebutikk, klarte jeg å få i gutten halvannen skive, litt moo-free sjokolade og noe potetgull. Det var visst det eneste han hadde spist idag. Han hadde sovnet igjen da gubben kom tilbake med litt mer butikkmat i form av brød, frukt, salat og smoothie. Vi ble enige om å se an formen til gutten når han våknet og se om hotellrestauranten hadde noe til oss, men de hadde bare helt grusom "mat" alla kanin og kalvelever.
Heldigvis kviknet gutten til og vi dro til et pizzaria like borti gaten. De hadde faktisk en del vegetarretter på menyen.

I like big bottles and I cannot lie! Fantastisk god smoothie.




Jeg bestilte den pizzaen jeg fant med mest grønnsaker og ba om å få den uten ost. Det glemte de, men de laget en ny en til meg. Det som var koselig var at de underholdt lillesøster da hun begynte å bli trøtt slik at vi fikk spist. Endelig fikk vi i oss noe mat vi ble mett av.


Italienisches Restaurant Loggia Pizzeria
Adresse: Ansbacher Straße 11, 10787 Berlin, Tyskland
Telefon+49 30 21912101
Åpningstider:
 
mandag11:00–00:00
tirsdag11:00–00:00
onsdag11:00–00:00
torsdag11:00–00:00
fredag11:00–00:00
lørdag12:00–00:00
søndag16:00–23:00
Kollektivtrafikk: Wittenbergplatz






2 kommentarer:

  1. Deichman er genialt! Brukte ca 800 kr på 1 par sko fra Avesu (vegetarian shoes) like ved Veganz. På Deichman kjøpte jeg 4 par sko til ca 600,- Som overgikk alle herresko på Avesu. I Norge er det i hvert fall umulig å finne greie "finsko" til menn. Denne skobutikken anbefales på det sterkeste.

    SvarSlett
  2. Jeg ble virkelig imponert over Deichman. Oj, det var jo fine sko, jaja, de er sikkert ikke veganske. JO, det er de! Og par nummer 2 var det også. Skulle hatt enda bedre tid og flere armer der så hadde jeg sikkert funnet alt jeg trenger av sko de neste årene.

    SvarSlett