mandag 18. februar 2013

Snowdon Boots fra Vegetarian Shoes

Da jeg var på Vegetarisk julemesse i vinter, kjøpte jeg meg noen Snowdon Boots fra Veggisbutikken. De hadde ikke flere sko på messen, men jeg skulle få dem til messepris om jeg bestilte der og da. Skoene fikk jeg for 3 uker siden, men det er først nå jeg har fått testet dem ut.




I to dager har jeg gått lang tur med skoene i mye snø.
Inni skoene har jeg hatt strømpebukse i bambus og vanlige bomullsokker og jeg ble hverken våt eller kald på bena.
Skoene er stivere enn det jeg er vant med. Men de skal allikevel ikke være så stiv som Veggie trekker. De gir veldig god støtte rundt anklene og sitter bra på bena. Jeg har ikke fått vondt i bena på mine to turer.

Et minus er at de er overraskende glatte. Spesielt på nymåkt asfalt. Det er jo ikke helt der det er meningen å bruke disse skoene, men det er sikkert flere enn meg som må gå litt langs veien for å komme til skogen.
Småen går på trynet i snøen
På dag 2 tok jeg på meg yaktrax brodder, det hjalp det, men det snødde så mye at jeg begynte å kladde og jeg tok de av igjen. For meg er det viktig å kunne være stødig på bena når man går tur med en hund på 60 kg.

Både jeg og Småen koste oss på tur. Jeg gleder meg til å prøve skoene når våren kommer og snøen er borte.
Imorgen skal Småen steriliseres så dette ble nok siste tur på en stund.
(btw, Småen er ikke voffsas ekte navn, men det hadde vært morsomt om det var det)











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar