fredag 1. februar 2013

Dag 2 Berlin



Syk gutt? Veganz og sulten i seng?




I løpet av natten kom storebror krabbende varm og klagene opp i sengen vår, tydeligvis ikke helt frisk, hostete og snørrete. Idet morgenen kom, var heldigvis feberen borte. Jeg derimot hadde også fått en rennende nese. Typisk.
Vi spiste frokost på hotellet. Frokostblanding med soyamelk, stekt potet og frukt. Egentlig helt greit og vi spiste godt alle sammen.

Turen idag begynte på Legoland Discovery Center på Potsdam. Det var artig og absolutt å anbefale for barnefamilier. Først gikk vi igjennom et mini-Legoland, for å så ende opp i et lekeland. Storebror storkoste seg. Vi kjøpte bare drikke, men jeg tror ikke det var noe vegansk mat der.


Legofigurene river muren


Inngangen til Lego Discovery World

Checkpoint Charlie




LEGOLAND DISCOVERY CENTRE

Adresse: Potsdamer Straße 4, 10785 Berlin, Tyskland
Telefon+49 30 3010400

Åpningstider:

mandag 10:00–19:00
tirsdag 10:00–19:00
onsdag 10:00–19:00
torsdag 10:00–19:00
fredag 10:00–19:00
lørdag 10:00–19:00
søndag 10:00–19:00

Kollektivtrafikk: Berlin Potsdamer Platz




Etterpå dro vi til Loxx, en modelljernbane på Alexander platz. Nå var jeg såpass sliten at jeg egentlig bare så meg om etter et sted å sitte, men det var et såpass stilig anlegg at det var verdt en titt. Laget en notat i den mentale minneboken om å revisitiere Alexander platz for å shoppe.




Til sist gikk turen til Prenzlauer berg for å besøke supermarkedet jeg har hørt så mye om, Veganz. Planen var å spise på cafeen som hørte til. Vi kjøpte to supper, en gulrot/peanøtt og en paprika/fennikel. Førstnevnte var ikke noe særlig, men paprikasuppen var veldig god. Cafeen var mye mindre en jeg hadde trodd. Bare to bord, ikke så mye mat å velge i som jeg først trodde.

Supermarkedet i seg selv, var ganske bra. Men dyrt, dyrt, dyrt. Jeg kjøpte noe Jeezini og Daia ost, sjokoladepålegg og godteri. Deretter tok jeg en tur på Avus skobutikken ved siden av i håp om å finne noen sko til jobben, men dessverre fant jeg ikke noe jeg likte. Men helt tomhendt dro vi ikke derfra med tre nye belter i Pleather.

Veganz Berlin 
Schivelbeiner Straße 34
10437 Berlin
Supermarked
Mandag - Lørdag           08:00 - 21:00 
Bistro/Café
Montag - Lørdag           08:00 - 21:00
Søndag                        09:00 - 18:00



Utrolig slitne tok vi u-banen tilbake til hotellområdet. Storebror sovnet på veien og orket ikke gå en meter lengre. Slitne som vi alle var klarte vi å gå feil vei ut av stasjonsområdet og måtte derfor snu og gå tilbake da vi plutselig ikke kjente oss igjen. Flott, som om vi ikke var slitne nok. Jeg tok faktisk med meg treningstøy da de har treningsrom her på hotellet, men om det ikke blir noe trening, så har jeg ihvertfall hatt mye styrketrening av armene av å bære rundt på storebror. Jeg tror det er på tide å finne fram ekstra bæretøy.

God natt. Zzzzz

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar