søndag 10. mars 2013

Spleiselag hos Veganmannen (Vegan potluck)

Imacen min er nede for telling og inne på service. Jeg har derfor ikke fått postet noe på bloggen i det siste. Jeg håper den er tilbake om en ukes tid.

Idag var jeg på potluck hos Veganmannen sammen med 20 andre. Det var masse god mat og nye kjente jeg ikke har hilst på før. Gid så artig. Alle hadde med seg noe å spise. Det var virkelig fantastisk mye deilig mat. Jeg var tre runder borte på buffébordet og ble virkelig stappa.
KAKER!!!
Det er så deilig å være i en slik setting. Hvor all mat er dyrevennlig og god. Omringet av fantastiske folk som forstår deg.

Det ble stemt over beste rett underveis og gjett hvem som vant!
Me!
Min inspirasjonssuppe ga meg seieren og jeg fikk en pose med Goodie Good Stuff Tviler vel på at den blir spart til påskeegget, selv om det hadde vært det mest fornuftige siden det bare er 10 dager igjen av nyttårsforsettet mitt.

Siden jeg vant var jeg nødt til å få postet oppskriften på suppen og måtte derfor låne en treg pc som ser ut til å ha overlevd krigen.
Når macen er tilbake har jeg flere oppskrifter på lur. Skillingsboller, pannekaker og en fettfri brun saus.

Nice!




Mange som dukket opp
Fult kjøkken


Pastasalat, seitan, foccachia, lomper, rødbeteburger, krydderburger, spinatgryte og mye mer.





Føler du deg noen ganger alene som veganer? Da kan jeg virkelig anbefale deg å bli kjent med andre veganere. Det finnes mange muligheter for å bli kjent, men du må selv gjøre noe aktivt. Oppsøk vegantreff og bli kjent. Veganere er kjempegreie og tar imot nye veganere og veganere in the making, med åpne armer. Det virker kanskje skummelt første gangen å skulle møte en masse ukjente folk, men det er det ikke.
Et godt startpunkt kan være å møte opp på Vega Vegetarisk Restaurant i Akersgata første onsdag hver måned. Da arraganeres det nemlig et fast treff. Noen ganger er det få der, andre ganger er vi mange.
Det finnes flere grupper på facebook hvor du kan bli kjent med andre veganere. Veganprat er vel den største. Det er også en egen Oslo-gruppe, Stavanger-gruppe, Bergen-gruppe og Trondheim-gruppe. Savner du en by, hva med å starte din egen?
Jeg har også en gruppe på Facebook for veganske foreldre; Vegansk barneprat og administrerer en gruppe for jenter i oslo-området; Vegan Oslogirls.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar