søndag 19. august 2012

Pasta med tofu og grønnsaker

Idag hadde jeg ingen klare ideer om hva vi skulle ha til middag. Så det ble en liten improvisjonspasta. 



For 2 porsjoner trenger du:

  • 1 blokk fast tofu
  • Pasta. Jeg brukte fusilli fordi det var det jeg fant. 
  • 1 løk
  • 2 fedd hvitløk
  • Grønnsaker du liker. Jeg brukte idag 1 rød paprika, 1/2 squash, 1 blad grønnkål hakket.
  • Pastasaus

Til marinaden:
  • 2 spiseskjeer soyasaus
  • 1 spiseskje Vegetable fond
  • 1 ts løkpulver
  • 1 ts hvitløkspulver
  • 1 ts liquid smoke
  • 1 ss grønnsakspulver
  • Litt vann. 
Bland sammen marinaden og kutt opp tofuen i tynne rektangler. Legg de i marniaden og rør om. La tofuen trekke i minst 15 minutter. Gjerne lengre. 
Stek så tofuen på svak varme til de er gylne. 
Tilsett løk, hvitløk og de andre grønnsakene. 

Varm opp vann til pastaen, og kok de etter anvisningen på pakken. Jeg liker å tilsette litt grønnsaksbuljong i stedet for salt i vannet. 

Tilsett pastasausen i stekepannen og la det småputre like lenge som pastaen. 

Server.


2 kommentarer:

  1. Så fin bloggen din har blitt!;)

    SvarSlett
  2. Takk! Skulle gjerne hatt bedre tid. Mange ideer som aldri kommer seg ut av hodet og ned på papiret (weben i dette tilfellet)

    SvarSlett