tirsdag 7. august 2012

Ut på tur til grønnsakshandleren

Idag bestemte jeg meg for å gå en tur til grønnsaksbutikken. Jeg hadde håpet på å finne grønnkål og masse deilig frukt for å juice. I tillegg tenkte jeg å lage Rattatoui til middag og trengte derfor aubergine og tomat.

Været var merkelig som det har vært denne "sommeren". Ene øyeblikket frøs jeg og måtte ta på jakke. Det neste svettet jeg omtrent ihjel, for deretter å nesten bli kastet overende av vinden.

Dessverre hadde de ikke grønnkål på butikken. Buhu :(
Men fikk kjøpt noen andre grønne blader, moreller, epler, en klase banan, pakistansk mango, kikkerter og tofu.

På veien hjem lekte vi "stoppeleken".
Den gikk ut på at når vi sa "stopp", måtte alle stå helt stille. For guttungen var det en lek, men for oss ramme alvor når vi går langs veien med en energifylt liten bylt.

Før vi var hjemme var bananklasen blitt halvert av vår lille apegutt.

Middagen idag består av ovnsbakt Rattatoui.
Til denne retten trenger du:
- 1 aubergine i skiver
- 1 stor squash i skiver
- 2-3 tomater i skiver
- 1 løk i skiver
- 1 boks hakket tomat

Fordel grønnsakene i en ildfast form sammen med hakket tomat. Krydre godt med salt og pepper. Kle med folie og sett i ovnen på 180 grader i 45 minutter.
Deretter tar du av folien og steker videre i ca 20 minutter til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar