fredag 3. august 2012

Vi har vært på hunderfossen

Vi har ferie. Og da værmeldingen viste pent vær i Lillehammer, pakket vi sakene og kom oss avgårde til Hunderfossen.

D studerer brosjyren til Hunderfossen i bilen. 
D kjører bil

D i gravemaskinen


D i toget




Men så var det maten da. 

Av erfaring er det alltid lurest å ha med seg mat på slike steder. Men svigerfar insisterte på å spandere noe mat på oss, så vi endte opp på et tacosted i den tro at der ville det være enklest for alle å få seg noe å spise. 

Dessverre var det en svært skuffende opplevelse. 
Vi kjøpte en tacobuffet til hver, til en skremmende høy pris. Husker jeg riktig, var det ca 180 kr per voksen. Uten drikke. 

Lokalene var opprinnelig ikke så ille. Men stolene var skikkelig lave så D måtte sitte i en barnestol for å ikke få bordkanten i nesehøyde. Cafeen lå også ved utgangen til 4D kinoen. Så da filmen var over, kom det en kinosal full av folk traskende gjennom lokalet. Ikke forstyrrende i det hele tatt! Neida.. 

Og buffeten? Aj aj. Tacoskjellene og lefsene var kalde. Salaten var svært lite spennende. Ingen bønner og kjøttet var visstnok vannete og ekkel om vi skal tro følget mitt. 
Altså.. Jeg er faktisk glad i salat jeg, men ikke til 200 spenn!

Ost og rømme var plassert ved siden av mais og salsa i salatdisken og melkeprodukter ble sølt utover. -allergikere be aware!
Og guacamolen? Først fant jeg den ikke. Før jeg plutselig så en pumpeflaske ved nachochipsen. Whaat? Guacamole på flaske? 


Ser det nasty ut? Oh, yes it was! Det smakte så grusomt og surt. Jeg måtte bort for å sjekke innholdet. Det var masse olje, paprika, ost! og 0,7% avokadopulver! Newsflash Hunderfossen: Avokado er hovedingrediensen i Guacamole! Og det er lekende lett å lage. Selv for de unge medarbeiderne i parken deres.

Karakter: Stryk! Kjedelig salat i kalde skjell, på en forstyrrende plass til en altfor høy pris. Eneste positive jeg kan trekke fram er nachosen, som var god og sprø og det eneste D ville røre. 

Takke seg til lunsjen jeg hadde pakket:
D fikk glutenfrie baguetter med pålegg

Wraps: Fullkornsris, Squash, mais, paprika, grønnkål og salsa i maistortillas

5 kommentarer:

  1. Nam dine wraps så utrolig gode ut nam nam,, men det grusomme greiene over der,, æsj det skal ikke jeg spise hvis vi drar dit :S

    SvarSlett
  2. Man skulle ikke tro det gikk an å feile med taco.

    SvarSlett
  3. Det ser i alle fall ut som at dere hadde det koselig ellers. Flaks at du hadde med mat. Stakkars de som hadde belaget seg på å få kjøpt seg en matbit. De ble nok både blakke og sultne :c

    SvarSlett
  4. Pleier å være forberedt. Svigerfar hadde ikke pakket niste. Tror han angrer litt på det selv om jeg villig delte wraps

    SvarSlett