onsdag 10. april 2013

Lillesøster spiser salat

Storebror er veldig vanskelig i matveien. Det er aldri godt å si hva han egentlig vil spise. Han har vært igjennom pasta med ketchup-fasen, og er nå på skiver med margarin-fasen. Han er heldigvis ekstremt glad i smoothie og mitt hemmelige våpen for å få i han næring enkelte dager. Jeg kan ikke huske at han noen gang har vært spesielt opptatt av mat. Som baby puttet han aldri ting i munnen eller utforsket smaker.
Lillesøster derimot er veldig glad i smake på absolutt alt for tiden og jeg utnytter selvfølgelig dette. I tillegg til grøt og smoothie får hun nå tygge litt på det meste vi spiser. Og hun gjør det med stor iver. Alt skal i munnen. Det er ikke kjempelett å spise med bare to tenner, men jeg håper dette legger grunnlaget for hva hun vil spise også i fremtiden.




Jeg er en veldig stor fan av BLW, Baby Led Weaning, og selv om vi ikke praktiserer det 100% så synes jeg det er viktig at de får styre matinntaket selv og prøve seg på å spise på egenhånd.
Vi mater med grøt, suppe og smoothie, men alt som hun selv kan holde i hånden får hun ta på egenhånd.

1 kommentar: