torsdag 27. juni 2013

7 dager rå - dag 4.



Starter dagen med gårsdagens suksess, nemlig fruktsalat, men guttungen ble så nysgjerrig at han bare måtte få smake og vips hadde jeg delt halve frokosten. Har det ikke helt i meg å nekte barna frukt. 

Til lunsj tenkte jeg å prøve noe fra boken Raw og det ble en misosuppe. Lunken sådan. Det smakte ganske bra, men fytti så salt. Veldig på grensen av naturlig mat vil jeg si. Jeg fikk ihvertfall i meg bra med jod. 

Føler jeg er over den verste kneiken. Er fremdeles i villrede over hva jeg skal lage til middag og slik, men jeg har kommet såpass godt i gang at jeg kan se at uken snart er over. Det er tøft å lage mat til barna, ingen tvil om det, men det blir lettere og lettere, ikke vanskeligere slik man kanskje ville trodd. 

Før middag begynte motivasjonen å gå ned igjen. Det er vel en sammenheng med at sulten stiger tenker jeg. Det var så kjedelig å ikke vite hva jeg skulle spise. Lei av bananer og salat. Skulle jeg prøve meg på en ny squashpasta etter at forrige forsøk var mislykket? 

Jeg slo til med squashpasta med mandelsaus. Det var veldig godt, men for mye fett for å lage det flere ganger. 
Merker jeg trenger å ha måltider sammen med familien og spise noe annet enn frukt og salat, men ideer til hva jeg skal lage er det dårlig med. 
Mann og barn spiste falafel i pitabrød med pommes frites. Det luktet himmelsk. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar